Selecteer een pagina

Onderwijs gezond. Kinderen die meer weten over voedsel hebben een grotere kans op een gezond voedingspatroon.

visie

MISSIE
EEN VOEDSEL VAARDIG KIND WINT

VISIE

Door een gezonde leefstijl zitten kinderen beter in hun vel. Zij hebben een positiever zelfbeeld, meer energie en kunnen zich daardoor beter concentreren en leveren betere leerprestaties.
Voedselonderwijs op de basisschool helpt bij de ontwikkeling van een gezond en duurzaam voedingspatroon. Kinderen die meer weten over de herkomst, productiewijze, samenstelling en bereiding van voedsel hebben een grotere kans op een gezond voedingspatroon.
Maar voedselonderwijs is meer dan alleen luisteren. Door kennis te combineren met vaardigheden – zoals koken, samen eten, proeven en groente verbouwen – wordt de impact van voedselonderwijs op kinderen vergroot.

Onze ambitie is dat er op iedere basisschool in Nederland structureel voedselonderwijs aangeboden wordt zodat ieder ieder kind in staat is om zelfstandig gezonde en duurzame voedingskeuzes te maken.

Onze doelen:

• Samen met kinderen uit groep 6, 7 of 8 cateren voor de hele school.
  • Kinderen uitdagen met kookworkshops en scholen inspireren meer werk te maken van voedselonderwijs.
  • Scholen een dagvullend programma voedselonderwijs aanbieden.

meer informatie

Wij willen dat scholen zelf in staat zijn door middel van een goed uitgeruste keuken gezonde maaltijden te cateren dóór en vóór de leerlingen.